Haberler
OKULDA DEPREM ANI ve TAHLİYE TATBİKATI AŞAMALARI
Okullarda deprem anı ve tahliye tatbikatı aşamaları aşağıdaki gibidir;
I. AŞAMA
Deprem Anı Uygulaması (Çök-Kapan-Tutun Hareketi):
•Okulda deprem anı uygulaması, ders saatinde ve kapalı alanda (sınıf, laboratuvar, kütüphane
vb.) yapılıyor ise öğretmenin “Deprem!” diye bağırması veya bir anons ile başlar.
•Öğrenciler ve öğretmen sakin kalarak bulunulan yerde Çök-Kapan-Tutun hareketini
yaparlar:
o Pencerelerden, raf, dolap veya benzeri ağır ve sabitlenmemiş eşyalardan uzak, güvenli bir
alanda veya sağlam bir nesnenin yanında (örn. sıranın yanında) “Çök”.
o Özellikle sırt pencerelere dönük bir şekilde “Kapan”arak bir elle baş ve enseyi düşen
nesnelerden koru.
o Tehlike sona erene kadar (ikinci bir uyarıya kadar) yanındaki büyük ve ağır eşyalara (örn.
sıranın ayaklarına) “Tutun”arak kendinisabitle (Hiçbir eşyanın olmaması halinde bir el yere
konularak destek alınır). Tutunulan kolun üzerine yüz koyularak düşen cisim ve
nesnelerden yüz ve gözler korunur.
• Deprem uygulaması anında, açık alanda bulunuluyorsa dışarıda kalmaya devam edilir.
Binalardan, direklerden, duvar diplerinden uzakta durulur. Binalardan düşebilecek cam kırıkları,
sıva gibi nesnelere karşı bulunulan yerde yine Çök-Kapan-Tutun hareketi yapılır.
•İkinci uyarı veya anons ( 2 dk sonra) ile depremin bittiği bilgisi verilir ve tahliye aşamasına geçilir.
II. AŞAMA
Tahliye Tatbikatı:
•İkinci anons ile öğrenciler ve öğretmenler, okul idaresi tarafından belirlenmiş olan tahliye
güzergahında, öncelik ve sınıf sırasına göre tek sıra halinde, Acil Çıkış (yangın) merdivenleri veya
merdivenlerin duvara yakın olan taraftan başın üstüne kitap veya ellerle koruyarak dışarıya çıkarlar.
•Öğretmen, tahliye esnasında öğrencileri yönlendirir, engelli öğrenci var ise en son o öğrencinin
tahliyesini sağlayarak sınıfı ve binayı boşaltır. Engelli kişinin tahliyesinde gerektiğinde diğer öğrenciler
(ortaokul ve lise seviyesinde) de destek verir.
•Okul Afet ve Acil Durum Planında önceden belirlenmiş olan “Acil Durum Toplanma
Alanı”nda; binalardan, elektrik direkleri ve panosundan, yapısal olmayan düşebilecek nesnelerden
uzak, okul bahçesinde her sınıf kendi içinde halka oluşturacak şekilde bekler.
•Sınıf öğretmenleri tarafından yoklama yapılarak toplanma alanında eksik olan öğrenci, öğretmen
ve personel tespiti yapılır.
•Okul idaresi tarafından önceden hazırlanan “Okul Afet ve Acil Durum Planı” kapsamında
oluşturulan “Arama-Kurtarma ve İlkyardım Ekibi”, “Tahliye, Güvenlik ve Aile İlişkileri Ekibi” ve “Tespit
– Onarım İyileştirme Ekibi” müdahale sürecine ait görevlerini yerine getirirler.
•Herkesin okulu terk ettiğinden emin olunur.
•Okulun elektrik, su ve doğalgazı kesilir.
• Acil durum toplanma alanına toplanan öğrenci, öğretmen ve personelin güvenli alanda
beklemeleri, yetkililerin yönlendirmesi yapılana kadar okuldan kimsenin ayrılmaması sağlanır.
•Okul idaresi veya yetkilendirilen tatbikat sorumluları, tatbikatı gözlemleyerek form ve kontrol
listelerini doldururlar.
•Tatbikatın sonunda kısa bir değerlendirme yapılarak tatbikatta yaşanan olumlu ve olumsuz
yönlere ilişkin okul idaresi, öğretmen, öğrenci ve ekip sorumluları geribildirim verirler, acil durumlarda
nasıl daha etkin müdahale sağlanabileceğine yönelik öneriler
geliştirilir. Tatbikat raporu sorumlu kişilerce hazırlanır.
06 Şubat 2024 Salı günü Terme MESEM kurumumuzun da dahil olduğu bakanlığımız bünyesindeki tüm temel eğitim ve ortaöğretim kurumlarında 1 dakikalık saygı duruşunda bulunulup deprem şehitlerimiz için dua edildi.
Terme MESEM, 2023-2024 Eğitim Öğretim yılı 2.dönem öğretmenler kurul toplantısı yapıldı. Kurum müdürü Tuncay ÖZGENÇ,ikinci dönemin daha verimli geçmesi temmenilerinde bulundu.
Okulumuz Medeniyet ve Düşünce Kulubü Mevlana Haftası nedeni ile pano etkinliği yaptı. Sınıflarda Mevlana hakkında bilgi verildi.
Ilçemizin Ulaştırma hizmetleri ve lojistik alanında önde gelen firmalarından zentur işletme sahibi Sayın Zafer Zengin kurumumuzu ziyaret ettiler ilgili alanda mesleki eğitim ile ilgili işbirlikleri ve istihdam olanakları konusunda bilgi alışverişinde bulunduk bu nazik ziyaretlerinden dolayı kendilerine teşekkür ediyoruz.
Kurumumuz müdür müdür yardımcıları ve rehberlik servisi ile birlikte ilçemizin Güzide üretim firmalarından birisi olan Yaşar makine sanayi anonim şirketine kurumumuzu tanıtmak kayıt kabul şartları ile ilgili bilgi vermek ve mesleki eğitim alanında yapılacak işbirliklerini görüşmek için ziyarette bulunduk insan kaynakları sorumlusu Gökçe hanıma yakın ilgilerinden dolayı teşekkür ediyoruz.
Ilçemizde Yeni Sanayi Sitesi'nde faaliyete başlamış olan DC Aslan tekstile ilçemize ve gençlere sunmuş oldukları istihdam imkanı için hayırlı olsun ziyaretinde bulunduk fabrika ortaklarından Muammer Bey ile mesleki eğitim konusunda Özellikle de kız öğrencilerimizi yönlendirebileceğimiz moda tasarımı ve Tekstil alanlarında yapabileceğimiz iş birlikleri konusunda bilgi alışverişinde bulunduk ev sahiplikleri ve kabullerinden dolayı kendilerine teşekkür ediyoruz.
Ilçemizin en eski esnaflarından birisi olan ve alanında ilçemizde birçok çırak kalfa ve Usta yetiştirmiş Can iş metal sanayinin sahibi Sayın Yusuf Çalışkan kurumumuzu ziyaret etti. Sektörün içinde bulunduğu konum ve aranan çırak nitelikleri ile ilgili bilgi alışverişinde bulunduk. Kendilerine bu nazik ziyaretlerinden ötürü teşekkür ediyor Mesleki Eğitim Merkezi'ne ve çıraklarımıza katkılarından dolayı teşekkürlerimizi sunuyoruz.
Terme Mesleki Eğitim Merkezinde haftada 5 gün uygulamalı işletmelerde mesleki eğitim alan çırak ve kalfa öğrencilerimizden kareler.
Terme Mesleki Eğitim Merkezinde haftada 5 gün uygulamalı işletmelerde mesleki eğitim alan çırak ve kalfa öğrencilerimizden kareler.
Ara
Terme Mesleki Eğitim Merkezinde haftada 5 gün uygulamalı işletmelerde mesleki eğitim alan çırak ve kalfa öğrencilerimizden kareler.
Ara
2022-2023 UNESCO 41. Genel Konferansında, Âşık Veysel'in vefatının 50. yıl dönümü olması nedeniyle, 2023 yılı UNESCO Anma ve Kutlama Yıl Dönümleri Programına alınmıştır. Okulumuz bünyesinde tüm sınıflarda Aşık Veysel tanıtılarak tenefüs saatlerinde türküleri öğrencilere dinletildi. Aşık Veysel panosu oluşturuldu.
Okulumuzda 9. ve 10. sınıf öğrencilerine yönelik düzenlenen Meslek ve İlgi İlişkisi konulu öğrenci semineri düzenlendi.