Mesleğim Hayatım
Mesleğim Geleceğim ve Kariyerim
Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarına Tanıtım ve Yönlendirme
Geleceğn ve Ülken İçin Seni Bekliyoruz.
Daha ayrıntılı bigi için aşağıdaki web sitesini ziyaret ediniz.
https://meslegimhayatim.meb.gov.tr/meslegim-gelecegim-ve-kariyerim
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Sayın Prof.Dr. Vedat IŞIKHAN'ın katılımlarıyla gerçekleştirilen Milli Müdaafadan Milli Kalkınmaya Türkiye Yüzyılının Kadınları "Kadın İstihdam Sistemi İş-Pozitif" tanıtım programı ve istihdam fuarına katılım sağladık.
Türk Milletinin istikbali bugünkü çocukların isabetli görüşü ve yorulmak istidadında olmayan çalışma azmi ile büyük ve parlak olacaktır. (Atatürk) 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlu olsun!
Terme Mukaddes Kul Özel Eğitim Okulu öğrencileri ve öğretmenlerini kurumumuzda misafir ettik.
Terme Mesleki Eğitim Merkezi Yiyecek ve İçecek Hizmetler Alanı öğrencilerimiz ile Karadeniz Bölgesi Gastronomi Yöresel Yemek Yarışmasına katılım sağlıyoruz. Başarılar Dileriz.
12 Mart Günün Anlam ve Önemi
Milletimiz; canını, dinini, namusunu, geleceğini, kısaca her şeyini kurtarmak için "Kurtuluş Savaşı"nı başlattı. İmkansızlıklarla devam eden Kurtuluş Savaşı yüz binlerce şehit verilmesiyle kazanıldı ve ülkemiz düşman işgalinden kurtulup bağımsızlığını kazanmış oldu. Meclis kurulduktan sonra da her bağımsız milletin olduğu gibi bizim de birlik beraberliğimizi sağlayacak, ordumuza güç verecek ve vatanımızı kurtarman için çektiğimiz acıları ve gösterdiğimiz kahramanlıkları hatırlatacak bir marşımız olması fikri ortaya çıktı. Bunun için büyük para ödülü olan bir yarışma düzenlendi. Yarışma sonucunda o günleri bizzat yaşayan ve yaşananları en güzel şekilde anlatan Mehmet Akif Ersoy'un şiiri birinci olmuştu. Mehmet Akif bu marşı milletimize armağan ederek para ödülünü de kabul etmemiştir. İşte Mehmet Akif'in bu şiiri 12 Mart 1921 tarihinde de resmen İstiklâl Marşı olarak kabul edilmiştir. O günden beri içimizdeki vatan sevgisinin sönmemesi için İstiklâl Marşı'mızı okur, o günleri unutamamaya çalışırız. Bizler de atalarımızın bin bir zorlukla kazandığı istiklalimize sahip çıkmalı ve onları her zaman şükranla anmalıyız. Sözlerimi Mehmet Akif'in şu cümlesiyle bitirmek istiyorum: Allah bu millete bir daha İstiklâl Marşı yazdırmasın!
TERME MESEM tanıtım faaliyetleri başladı. İlçemiz Şehit Kibar Korhan Koç Ortaokulu 8. Sınıf öğrencilerine yönelik etkinlik yapıldı 60 öğrencinin katıldığı programda okulumuz rehberlik servisi MESEM hakkında bilgilendirme yaptı.
Hocalı Katliamı Unutulmadı
26 Şubat 1992
613 Azerbaycan Türkü şehit oldu
487 kişi yaralandı
1275 kişi zulüm kamplarında kamplarında işkence gördü,
Terme MESEM 26 Şubat 1992 Hocalı katliamını sınıflarda andı. Unutmayacağız unutturmayacağız.
Kurumumuz Terme Mesem de 21.02.2023 tarihi saat 14:30’da ilçemiz iş sağlığı ve güvenliği uzmanı Kadir Sezer tarafından Öğretmenlerimize iş sağlığı ve güvenliği farkındalık semineri verildi.
Okulumuz Medeniyet Ve Düşünce Kulubü Murat GÖĞEBAKAN"ın tanıtımı yaptı. Eserlerinin sınıfta dinlenildiği çalışmayı pano çalışması ile birleştirdi.
2023-2024 ŞUBAT DÖNEMİ SORUMLULUK SINAVI ÖĞRENCİ LİSTESİ VE SINAV TAKVİMİ AŞAĞIDAKİ EKLERDEN ULAŞABİLİRSİNİZ.
OKULDA DEPREM ANI ve TAHLİYE TATBİKATI AŞAMALARI
Okullarda deprem anı ve tahliye tatbikatı aşamaları aşağıdaki gibidir;
I. AŞAMA
Deprem Anı Uygulaması (Çök-Kapan-Tutun Hareketi):
•Okulda deprem anı uygulaması, ders saatinde ve kapalı alanda (sınıf, laboratuvar, kütüphane
vb.) yapılıyor ise öğretmenin “Deprem!” diye bağırması veya bir anons ile başlar.
•Öğrenciler ve öğretmen sakin kalarak bulunulan yerde Çök-Kapan-Tutun hareketini
yaparlar:
o Pencerelerden, raf, dolap veya benzeri ağır ve sabitlenmemiş eşyalardan uzak, güvenli bir
alanda veya sağlam bir nesnenin yanında (örn. sıranın yanında) “Çök”.
o Özellikle sırt pencerelere dönük bir şekilde “Kapan”arak bir elle baş ve enseyi düşen
nesnelerden koru.
o Tehlike sona erene kadar (ikinci bir uyarıya kadar) yanındaki büyük ve ağır eşyalara (örn.
sıranın ayaklarına) “Tutun”arak kendinisabitle (Hiçbir eşyanın olmaması halinde bir el yere
konularak destek alınır). Tutunulan kolun üzerine yüz koyularak düşen cisim ve
nesnelerden yüz ve gözler korunur.
• Deprem uygulaması anında, açık alanda bulunuluyorsa dışarıda kalmaya devam edilir.
Binalardan, direklerden, duvar diplerinden uzakta durulur. Binalardan düşebilecek cam kırıkları,
sıva gibi nesnelere karşı bulunulan yerde yine Çök-Kapan-Tutun hareketi yapılır.
•İkinci uyarı veya anons ( 2 dk sonra) ile depremin bittiği bilgisi verilir ve tahliye aşamasına geçilir.
II. AŞAMA
Tahliye Tatbikatı:
•İkinci anons ile öğrenciler ve öğretmenler, okul idaresi tarafından belirlenmiş olan tahliye
güzergahında, öncelik ve sınıf sırasına göre tek sıra halinde, Acil Çıkış (yangın) merdivenleri veya
merdivenlerin duvara yakın olan taraftan başın üstüne kitap veya ellerle koruyarak dışarıya çıkarlar.
•Öğretmen, tahliye esnasında öğrencileri yönlendirir, engelli öğrenci var ise en son o öğrencinin
tahliyesini sağlayarak sınıfı ve binayı boşaltır. Engelli kişinin tahliyesinde gerektiğinde diğer öğrenciler
(ortaokul ve lise seviyesinde) de destek verir.
•Okul Afet ve Acil Durum Planında önceden belirlenmiş olan “Acil Durum Toplanma
Alanı”nda; binalardan, elektrik direkleri ve panosundan, yapısal olmayan düşebilecek nesnelerden
uzak, okul bahçesinde her sınıf kendi içinde halka oluşturacak şekilde bekler.
•Sınıf öğretmenleri tarafından yoklama yapılarak toplanma alanında eksik olan öğrenci, öğretmen
ve personel tespiti yapılır.
•Okul idaresi tarafından önceden hazırlanan “Okul Afet ve Acil Durum Planı” kapsamında
oluşturulan “Arama-Kurtarma ve İlkyardım Ekibi”, “Tahliye, Güvenlik ve Aile İlişkileri Ekibi” ve “Tespit
– Onarım İyileştirme Ekibi” müdahale sürecine ait görevlerini yerine getirirler.
•Herkesin okulu terk ettiğinden emin olunur.
•Okulun elektrik, su ve doğalgazı kesilir.
• Acil durum toplanma alanına toplanan öğrenci, öğretmen ve personelin güvenli alanda
beklemeleri, yetkililerin yönlendirmesi yapılana kadar okuldan kimsenin ayrılmaması sağlanır.
•Okul idaresi veya yetkilendirilen tatbikat sorumluları, tatbikatı gözlemleyerek form ve kontrol
listelerini doldururlar.
•Tatbikatın sonunda kısa bir değerlendirme yapılarak tatbikatta yaşanan olumlu ve olumsuz
yönlere ilişkin okul idaresi, öğretmen, öğrenci ve ekip sorumluları geribildirim verirler, acil durumlarda
nasıl daha etkin müdahale sağlanabileceğine yönelik öneriler
geliştirilir. Tatbikat raporu sorumlu kişilerce hazırlanır.
06 Şubat 2024 Salı günü Terme MESEM kurumumuzun da dahil olduğu bakanlığımız bünyesindeki tüm temel eğitim ve ortaöğretim kurumlarında 1 dakikalık saygı duruşunda bulunulup deprem şehitlerimiz için dua edildi.
Terme MESEM, 2023-2024 Eğitim Öğretim yılı 2.dönem öğretmenler kurul toplantısı yapıldı. Kurum müdürü Tuncay ÖZGENÇ,ikinci dönemin daha verimli geçmesi temmenilerinde bulundu.
Okulumuz Medeniyet ve Düşünce Kulubü Mevlana Haftası nedeni ile pano etkinliği yaptı. Sınıflarda Mevlana hakkında bilgi verildi.
2024 YILI İŞLETME DEVLET DESTEĞİ
Asgari ücretin 2024 yılı Ocak ayında, 17.002,12 TL olarak güncellenmesi sebebiyle çırak ve kalfa öğrenciler için işletmelere ödenen devlet teşvikleri de değişmiştir.
Ilçemizin Ulaştırma hizmetleri ve lojistik alanında önde gelen firmalarından zentur işletme sahibi Sayın Zafer Zengin kurumumuzu ziyaret ettiler ilgili alanda mesleki eğitim ile ilgili işbirlikleri ve istihdam olanakları konusunda bilgi alışverişinde bulunduk bu nazik ziyaretlerinden dolayı kendilerine teşekkür ediyoruz.
Kurumumuz müdür müdür yardımcıları ve rehberlik servisi ile birlikte ilçemizin Güzide üretim firmalarından birisi olan Yaşar makine sanayi anonim şirketine kurumumuzu tanıtmak kayıt kabul şartları ile ilgili bilgi vermek ve mesleki eğitim alanında yapılacak işbirliklerini görüşmek için ziyarette bulunduk insan kaynakları sorumlusu Gökçe hanıma yakın ilgilerinden dolayı teşekkür ediyoruz.
Ilçemizde Yeni Sanayi Sitesi'nde faaliyete başlamış olan DC Aslan tekstile ilçemize ve gençlere sunmuş oldukları istihdam imkanı için hayırlı olsun ziyaretinde bulunduk fabrika ortaklarından Muammer Bey ile mesleki eğitim konusunda Özellikle de kız öğrencilerimizi yönlendirebileceğimiz moda tasarımı ve Tekstil alanlarında yapabileceğimiz iş birlikleri konusunda bilgi alışverişinde bulunduk ev sahiplikleri ve kabullerinden dolayı kendilerine teşekkür ediyoruz.
Ilçemizin en eski esnaflarından birisi olan ve alanında ilçemizde birçok çırak kalfa ve Usta yetiştirmiş Can iş metal sanayinin sahibi Sayın Yusuf Çalışkan kurumumuzu ziyaret etti. Sektörün içinde bulunduğu konum ve aranan çırak nitelikleri ile ilgili bilgi alışverişinde bulunduk. Kendilerine bu nazik ziyaretlerinden ötürü teşekkür ediyor Mesleki Eğitim Merkezi'ne ve çıraklarımıza katkılarından dolayı teşekkürlerimizi sunuyoruz.
Mesleki ve teknik eğitim alan programları, bireyleri iş hayatına hazırlamak amacıyla tasarlanmış olup iş gücü piyasası ihtiyaçları ve iş analizi yaklaşımını esas alır. Bu yaklaşımda meslekler analiz edilerek meslek profili tanımlanır ve meslek elemanının yapması gereken iş/görev ve işlemler belirlenir. Öğretim programı; söz konusu iş ve işlemleri yerine getirebilmek için sahip olunması gereken bilgi, beceri, tutum ve tavırları kazandırmayı ders ve modüller yoluyla ortaya koyar. Eğitim etkinlikleri bireyleri bu çerçeveye uygun olarak iş hayatına hazırlayacak şekilde planlanır. Öğretim programı; eğitsel etkinliklerin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesini içeren detaylı bir plandır. Bu plan; öğrencinin bireysel farklılıklarına ve özelliklerine uygun seçenekler sunarken sektör beklentilerine cevap veren, ulusal ve uluslararası bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip meslek elemanları yetiştirmeyi amaçlar.
Mesleki ve teknik eğitim alan programları, bireyleri iş hayatına hazırlamak amacıyla tasarlanmış olup iş gücü piyasası ihtiyaçları ve iş analizi yaklaşımını esas alır. Bu yaklaşımda meslekler analiz edilerek meslek profili tanımlanır ve meslek elemanının yapması gereken iş/görev ve işlemler belirlenir. Öğretim programı; söz konusu iş ve işlemleri yerine getirebilmek için sahip olunması gereken bilgi, beceri, tutum ve tavırları kazandırmayı ders ve modüller yoluyla ortaya koyar. Eğitim etkinlikleri, bireyleri bu çerçeveye uygun olarak iş hayatına hazırlayacak şekilde planlanır. Öğretim programı; eğitsel etkinliklerin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesini içeren detaylı bir plandır Bu plan; öğrencinin bireysel farklılıklarına ve özelliklerine uygun seçenekler sunarken sektör beklentilerine cevap veren, ulusal ve uluslararası bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip meslek elemanları yetiştirmeyi amaçlar.
Mesleki ve teknik eğitim alan programları, bireyleri iş hayatına hazırlamak amacıyla tasarlanmış olup iş gücü piyasasının ihtiyaçlarını ve iş analizi yaklaşımını esas alır. Bu yaklaşımda meslekler analiz edilerek meslek profili tanımlanır ve meslek elemanının yapması gereken iş/görev ve işlemler belirlenir. Öğretim programı; söz konusu iş ve işlemleri yerine getirebilmek için sahip olunması gereken bilgi, beceri, tutum ve tavırları kazandırmayı ders ve kazanımlar yoluyla ortaya koyar. Eğitim etkinlikleri bireyleri bu çerçeveye uygun olarak iş hayatına hazırlayacak şekilde planlanır.
Mesleki ve teknik eğitim alan programları, bireyleri iş hayatına hazırlamak amacıyla tasarlanmış olup iş gücü piyasası ihtiyaçları ve iş analizi yaklaşımını esas alır. Bu yaklaşımda meslekler analiz edilerek meslek profili tanımlanır ve meslek elemanının yapması gereken iş/görev ve işlemler belirlenir. Öğretim programı; söz konusu iş ve işlemleri yerine getirebilmek için sahip olunması gereken bilgi, beceri, tutum ve tavırları kazandırmayı ders ve modüller yoluyla ortaya koyar. Eğitim etkinlikleri bireyleri bu çerçeveye uygun olarak iş hayatına hazırlayacak şekilde planlanır.
Mesleki ve teknik eğitim alan programları, bireyleri iş hayatına hazırlamak amacıyla tasarlanmış olup iş gücü piyasası ihtiyaçları ve iş analizi yaklaşımını esas alır. Bu yaklaşımda meslekler analiz edilerek meslek profili tanımlanır ve meslek elemanının yapması gereken iş/görev ve işlemler belirlenir. Öğretim programı; söz konusu iş ve işlemleri yerine getirebilmek için sahip olunması gereken bilgi, beceri, tutum ve tavırları kazandırmayı ders ve modüller yoluyla ortaya koyar. Eğitim etkinlikleri bireyleri bu çerçeveye uygun olarak iş hayatına hazırlayacak şekilde planlanır.
Mesleki ve teknik eğitim alan programları, bireyleri iş hayatına hazırlamak amacıyla tasarlanmış olup iş gücü piyasasının ihtiyaçlarını ve iş analizi yaklaşımını esas alır. Bu yaklaşımda meslekler analiz edilerek meslek profili tanımlanır ve meslek elemanının yapması gereken iş/görev ve işlemler belirlenir. Öğretim programı; söz konusu iş ve işlemleri yerine getirebilmek için sahip olunması gereken bilgi, beceri, tutum ve tavırları kazandırmayı ders ve modüller yoluyla ortaya koyar. Eğitim etkinlikleri bireyleri bu çerçeveye uygun olarak iş hayatına hazırlayacak şekilde planlanır.
Terme Mesleki Eğitim Merkezinde haftada 5 gün uygulamalı işletmelerde mesleki eğitim alan çırak ve kalfa öğrencilerimizden kareler.
Terme Mesleki Eğitim Merkezinde haftada 5 gün uygulamalı işletmelerde mesleki eğitim alan çırak ve kalfa öğrencilerimizden kareler.
Ara
Terme Mesleki Eğitim Merkezinde haftada 5 gün uygulamalı işletmelerde mesleki eğitim alan çırak ve kalfa öğrencilerimizden kareler.
Vizyonumuz: Hem diploma, hem meslek, Üretime güçlü destek. Kalkınmanın Temeli Üretim, Üretim İçin Mesleki Eğitim; TERME MESLEK EĞİTİM MERKEZİ, ÜRETİMİN GÜR SESİ
Ara
2022-2023 UNESCO 41. Genel Konferansında, Âşık Veysel'in vefatının 50. yıl dönümü olması nedeniyle, 2023 yılı UNESCO Anma ve Kutlama Yıl Dönümleri Programına alınmıştır. Okulumuz bünyesinde tüm sınıflarda Aşık Veysel tanıtılarak tenefüs saatlerinde türküleri öğrencilere dinletildi. Aşık Veysel panosu oluşturuldu.
Mesleki ve teknik eğitim alan programları, bireyleri iş hayatına hazırlamak amacıyla tasarlanmış olup iş gücü piyasası ihtiyaçları ve iş analizi yaklaşımını esas alır. Bu yaklaşımda meslekler analiz edilerek meslek profili tanımlanır ve meslek elemanının yapması gereken iş/görev ve işlemler belirlenir. Öğretim programı; söz konusu iş ve işlemleri yerine getirebilmek için sahip olunması gereken bilgi, beceri, tutum ve tavırları kazandırmayı ders ve modüller yoluyla ortaya koyar. Eğitim etkinlikleri bireyleri bu çerçeveye uygun olarak iş hayatına hazırlayacak şekilde planlanır. Öğretim programı; eğitsel etkinliklerin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesini içeren detaylı bir plandır. Bu plan; öğrencinin bireysel farklılıklarına ve özelliklerine uygun seçenekler sunarken sektör beklentilerine cevap veren ulusal ve uluslararası bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip meslek elemanları yetiştirmeyi amaçlar.
Mesleki ve teknik eğitim alan programları, bireyleri iş hayatına hazırlamak amacıyla tasarlanmış olup iş gücü piyasası ihtiyaçları ve iş analizi yaklaşımını esas alır. Bu yaklaşımda meslekler analiz edilerek meslek profili tanımlanır ve meslek elemanının yapması gereken iş/görev ve işlemler belirlenir. Öğretim programı; söz konusu iş ve işlemleri yerine getirebilmek için sahip olunması gereken bilgi, beceri, tutum ve tavırları kazandırmayı ders ve modüller yoluyla ortaya koyar. Eğitim etkinlikleri bireyleri bu çerçeveye uygun olarak iş hayatına hazırlayacak şekilde planlanır. Öğretim programı; eğitsel etkinliklerin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesini içeren detaylı bir plandır. Bu plan; öğrencinin bireysel farklılıklarına ve özelliklerine uygun seçenekler sunarken sektör beklentilerine cevap veren, ulusal ve uluslararası bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip meslek elemanları yetiştirmeyi amaçlar.
Mesleki ve teknik eğitim alan programları, bireyleri iş hayatına hazırlamak amacıyla tasarlanmış olup iş gücü piyasası ihtiyaçları ve iş analizi yaklaşımını esas alır. Bu yaklaşımda meslekler analiz edilerek meslek profili tanımlanır ve meslek elemanının yapması gereken iş/görev ve işlemler belirlenir. Öğretim programı; söz konusu iş ve işlemleri yerine getirebilmek için sahip olunması gereken bilgi, beceri, tutum ve tavırları kazandırmayı ders ve modüller yoluyla ortaya koyar. Eğitim etkinlikleri bireyleri bu çerçeveye uygun olarak iş hayatına hazırlayacak şekilde planlanır. Öğretim programı; eğitsel etkinliklerin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesini içeren detaylı bir plandır. Bu plan; öğrencinin bireysel farklılıklarına ve özelliklerine uygun seçenekler sunarken sektör beklentilerine cevap veren, ulusal ve uluslararası bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip meslek elemanları yetiştirmeyi amaçlar.
Mesleki ve teknik eğitim alan programları, bireyleri iş hayatına hazırlamak amacıyla tasarlanmış olup iş gücü piyasası ihtiyaçları ve iş analizi yaklaşımını esas alır. Bu yaklaşımda meslekler analiz edilerek meslek profili tanımlanır ve meslek elemanının yapması gereken iş/görev ve işlemler belirlenir. Öğretim programı; söz konusu iş ve işlemleri yerine getirebilmek için sahip olunması gereken bilgi, beceri, tutum ve tavırları kazandırmayı ders ve modüller yoluyla ortaya koyar. Eğitim etkinlikleri bireyleri bu çerçeveye uygun olarak iş hayatına hazırlayacak şekilde planlanır. Öğretim programı; eğitsel etkinliklerin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesini içeren detaylı bir plandır. Bu plan; öğrencinin bireysel farklılıklarına ve özelliklerine uygun seçenekler sunarken sektör beklentilerine cevap veren, ulusal ve uluslararası bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip meslek elemanları yetiştirmeyi amaçlar.
Mesleki ve teknik eğitim alan programları, bireyleri iş hayatına hazırlamak amacıyla tasarlanmış olup iş gücü piyasası ihtiyaçları ve iş analizi yaklaşımını esas alır. Bu yaklaşımda meslekler analiz edilerek meslek profili tanımlanır ve meslek elemanının yapması gereken iş/görev ve işlemler belirlenir. Öğretim programı; söz konusu iş ve işlemleri yerine getirebilmek için sahip olunması gereken bilgi, beceri, tutum ve tavırları kazandırmayı ders ve modüller yoluyla ortaya koyar. Eğitim etkinlikleri bireyleri bu çerçeveye uygun olarak iş hayatına hazırlayacak şekilde planlanır. Öğretim programı; eğitsel etkinliklerin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesini içeren detaylı bir plandır. Bu plan; öğrencinin bireysel farklılıklarına ve özelliklerine uygun seçenekler sunarken sektör beklentilerine cevap veren, ulusal ve uluslararası bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip meslek elemanları yetiştirmeyi amaçlar.
Mesleki ve teknik eğitim alan programları, bireyleri iş hayatına hazırlamak amacıyla tasarlanmış olup iş gücü piyasası ihtiyaçları ve iş analizi yaklaşımını esas alır. Bu yaklaşımda meslekler analiz edilerek meslek profili tanımlanır ve meslek elemanının yapması gereken iş/görev ve işlemler belirlenir. Öğretim programı; söz konusu iş ve işlemleri yerine getirebilmek için sahip olunması gereken bilgi, beceri, tutum ve tavırları kazandırmayı ders ve modüller yoluyla ortaya koyar. Eğitim etkinlikleri bireyleri bu çerçeveye uygun olarak iş hayatına hazırlayacak şekilde planlanır. Öğretim programı; eğitsel etkinliklerin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesini içeren detaylı bir plandır. Bu plan; öğrencinin bireysel farklılıklarına ve özelliklerine uygun seçenekler sunarken sektör beklentilerine cevap veren, ulusal ve uluslararası bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip meslek elemanları yetiştirmeyi amaçlar.
Mesleki ve teknik eğitim alan programları, bireyleri iş hayatına hazırlamak amacıyla tasarlanmış olup iş gücü piyasası ihtiyaçları ve iş analizi yaklaşımını esas alır. Bu yaklaşımda meslekler analiz edilerek meslek profili tanımlanır ve meslek elemanının yapması gereken iş/görev ve işlemler belirlenir. Öğretim programı; söz konusu iş ve işlemleri yerine getirebilmek için sahip olunması gereken bilgi, beceri, tutum ve tavırları kazandırmayı ders ve modüller yoluyla ortaya koyar. Eğitim etkinlikleri bireyleri bu çerçeveye uygun olarak iş hayatına hazırlayacak şekilde planlanır. Öğretim programı; eğitsel etkinliklerin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesini içeren detaylı bir plandır. Bu plan; öğrencinin bireysel farklılıklarına ve özelliklerine uygun seçenekler sunarken sektör beklentilerine cevap veren, ulusal ve uluslararası bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip meslek elemanları yetiştirmeyi amaçlar.
Mesleki ve teknik eğitim alan programları, bireyleri iş hayatına hazırlamak amacıyla tasarlanmış olup iş gücü piyasası ihtiyaçları ve iş analizi yaklaşımını esas alır. Bu yaklaşımda meslekler analiz edilerek meslek profili tanımlanır ve meslek elemanının yapması gereken iş/görev ve işlemler belirlenir. Öğretim programı; söz konusu iş ve işlemleri yerine getirebilmek için sahip olunması gereken bilgi, beceri, tutum ve tavırları kazandırmayı ders ve modüller yoluyla ortaya koyar. Eğitim etkinlikleri bireyleri bu çerçeveye uygun olarak iş hayatına hazırlayacak şekilde planlanır. Öğretim programı; eğitsel etkinliklerin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesini içeren detaylı bir plandır. Bu plan; öğrencinin bireysel farklılıklarına ve özelliklerine uygun seçenekler sunarken sektör beklentilerine cevap veren, ulusal ve uluslararası bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip meslek elemanları yetiştirmeyi amaçlar. Bunlar doğrultusunda mesleki ve teknik eğitimde iş ve meslek analizine dayalı, modüler yapıda program yaklaşımı benimsenmiştir.
MESEM NEDİR?
Ülkemizin nitelikli iş gücü ihtiyacı çerçevesinde öğrencilerin; ilgi, istek, yetenek ve kişilik özelliklerinin ortaya çıkarılması, başarılı ve mutlu olabilecekleri bir mesleği seçmeleri için meslekler hakkında bilgilendirilmeleri, eğitim sistemi ile çalışma hayatı arasındaki ilişkinin güçlendirilmesi ülkemiz insan kaynağının geliştirilmesi açısından büyük önem arz etmektedir. Bu kapsamda Mesleki eğitim merkezleri, ülkemizin meslek sahibi insan ihtiyacını karşılayabilmek adına çalışmalarını sürdürmektedir.
Öğretim programı; eğitsel etkinliklerin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesini içeren detaylı bir plandır. Bu plan; öğrencinin bireysel farklılıklarına ve özelliklerine uygun seçenekler sunarken sektör beklentilerine cevap veren, ulusal ve uluslararası bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip meslek elemanları yetiştirmeyi amaçlar.
Okulumuzda 9. ve 10. sınıf öğrencilerine yönelik düzenlenen Meslek ve İlgi İlişkisi konulu öğrenci semineri düzenlendi.
Kadına yönelik şiddetle mücadele genelgesi doğrultusunda Samsun şiddet önleme ve izleme merkezi (ŞÖNİM) il eylem planı doğrultusunda çalışmalar yapılmaktadır. İl eylem planı 2021-2025 tarihleri arasını kapsamaktadır.
Değerler kulübü olarak okulumuzda "Çevreme Duyarlıyım Değerlerimize Sahip Çıkıyorum"
projesi kapsamında Kasım ayı değerlimiz:sorumluluk, öz denetim konulu panomuz sergilenmiştir.
"Bunları sakın okuma" adlı haftalık panomuz. Pazarlama ve perakende alanı öğrencimiz Abdul Kadir CANDAN,
Mobilya Alanı öğrencimiz Bekir ÖZTÜRK tarafından hazırlandı.
Cumhuriyetimizin 100. yılı kutlu olsun.
Terme Mesem öğretmenleri, öğrencileri, işyeri temsilcileri ve davetlilerimiz ile coşkuyla kutlandı.
Değerler kulübü olarak okulumuzda "Çevreme Duyarlıyım Değerlerimize Sahip Çıkıyorum"
projesi kapsamında Ekim ayı değerlimiz:edep, nezaket ve saygı konulu panomuz sergilenmiştir.
Cumhuriyetimizin 100. yılı kutlu olsun.
Cumhuriyetimizin 100. yılı nedeniyle Terme Mesleki Eğitim Merkezimizde sunacağımız
Cumhuriyet Bayramı Kutlama Programına katılımınızdan onur duyarız.
Cumhuriyet'in kuruluşunun 100. yılı etkinlikleri kapsamında
Terme Mesem öğretmen ve öğrencilerin katılımı ile
"Cumhuriyet Temalı Öğretmen / Öğrenci Serbest Kürsü Konuşmaları" etkinliği gerçekleştirdik.
2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Sene Başı Toplantısı gerçekleştirdik. Kurum Müdürü Tuncay ÖZGENÇ yeni yılın hayırlara vesile olması temennisinde bulundu.
2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Mesleki Eğitim Merkezi Uygulama Sınavlarımız başarıyla tamamlanmıştır. Tüm kalfalarımıza ve ustalarımıza hayırlı olsun. Terme MESEM olarak iş hayatlarında başarılar dileriz.
Erasmus Mesleki Eğitim projesi kapsamında Almanya'nın Dorsten şehrinde staj görecek olan öğrencilerimiz ve öğrenme faaliyetine katılacak olan öğretmenlerimiz gerekli çalışmaları tamamlayarak hareketlilik öncesi son toplantısını gerçekleştirdi.
Terme MEM
İsmail R Köse
Termemesem Terme
Tuncay Özgenç
Engin Çağlar
Yücel Koç