T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAMSUN / TERME - Terme Mesleki Eğitim Merkezi

Haberler

Haberler

Nis

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Sayın Prof.Dr. Vedat IŞIKHAN'ın katılımlarıyla gerçekleştirilen Milli Müdaafadan Milli Kalkınmaya Türkiye Yüzyılının Kadınları "Kadın İstihdam Sistemi İş-Pozitif" tanıtım programı ve istihdam fuarına katılım sağladık.

Nis

Türk Milletinin istikbali bugünkü çocukların isabetli görüşü ve yorulmak istidadında olmayan çalışma azmi ile büyük ve parlak olacaktır. (Atatürk) 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlu olsun!

Nis

Terme Mukaddes Kul Özel Eğitim Okulu öğrencileri ve öğretmenlerini kurumumuzda misafir ettik.

Nis

Terme Mesleki Eğitim Merkezi Yiyecek ve İçecek Hizmetler Alanı öğrencilerimiz ile Karadeniz Bölgesi Gastronomi Yöresel Yemek Yarışmasına katılım sağlıyoruz. Başarılar Dileriz.

Nis

Kırım Kongo  Kanamalı Ateşi konusunda seminer verildi.

Mrt

Çanakkale Deniz Savaşlarının 109. yıldönümü hafta boyunca kutlandı.

Mrt

12 Mart Günün Anlam ve Önemi

Milletimiz; canını, dinini, namusunu, geleceğini, kısaca her şeyini kurtarmak için  "Kurtuluş Savaşı"nı başlattı. İmkansızlıklarla devam eden Kurtuluş Savaşı yüz binlerce şehit verilmesiyle kazanıldı ve ülkemiz düşman işgalinden kurtulup bağımsızlığını kazanmış oldu. Meclis kurulduktan sonra da her bağımsız milletin olduğu gibi bizim de birlik beraberliğimizi sağlayacak, ordumuza güç verecek ve vatanımızı kurtarman için çektiğimiz acıları ve gösterdiğimiz kahramanlıkları hatırlatacak bir marşımız olması fikri ortaya çıktı. Bunun için büyük para ödülü olan bir yarışma düzenlendi. Yarışma sonucunda o günleri bizzat yaşayan ve yaşananları en güzel şekilde anlatan Mehmet Akif Ersoy'un şiiri birinci olmuştu. Mehmet Akif bu marşı milletimize armağan ederek para ödülünü de kabul etmemiştir. İşte Mehmet Akif'in bu şiiri 12 Mart 1921 tarihinde de resmen İstiklâl Marşı olarak kabul edilmiştir. O günden beri içimizdeki vatan sevgisinin sönmemesi için İstiklâl Marşı'mızı okur, o günleri unutamamaya çalışırız. Bizler de atalarımızın bin bir zorlukla kazandığı istiklalimize sahip çıkmalı ve onları her zaman şükranla anmalıyız. Sözlerimi Mehmet Akif'in şu cümlesiyle bitirmek istiyorum: Allah bu millete bir daha İstiklâl Marşı yazdırmasın!

Mrt

Sivil Savunma Haftası etkinlikleri kapsamında okulumuzda pano çalışması yapıldı.

Mrt

TERME MESEM tanıtım faaliyetleri başladı. İlçemiz Şehit Kibar Korhan Koç Ortaokulu 8. Sınıf öğrencilerine yönelik etkinlik yapıldı 60 öğrencinin katıldığı programda okulumuz rehberlik servisi MESEM hakkında bilgilendirme yaptı.

Mrt

Hocalı Katliamı Unutulmadı 

 26 Şubat 1992

 613 Azerbaycan Türkü şehit oldu 

487 kişi yaralandı 

1275 kişi zulüm kamplarında kamplarında işkence gördü, 

Terme MESEM 26 Şubat 1992 Hocalı katliamını sınıflarda andı.  Unutmayacağız unutturmayacağız.

Şbt

Kurumumuz rehberlik servisince öğrencilerimize ergenlik dönemi konulu seminer verilmiştir.

Şbt

Kurumumuz Terme Mesem de 21.02.2023 tarihi saat 14:30’da ilçemiz iş sağlığı ve güvenliği uzmanı Kadir Sezer tarafından Öğretmenlerimize iş sağlığı ve güvenliği farkındalık semineri verildi.

Şbt

Okulumuz Medeniyet Ve Düşünce Kulubü Murat GÖĞEBAKAN"ın tanıtımı yaptı. Eserlerinin sınıfta dinlenildiği çalışmayı pano çalışması ile birleştirdi.

Şbt

Okulumuz öğrencilerine yönelik 07/02/2024 tarhinde tütün bağımlılığı semineri verildi.

Şbt

OKULDA DEPREM ANI ve TAHLİYE TATBİKATI AŞAMALARI

Okullarda deprem anı ve tahliye tatbikatı aşamaları aşağıdaki gibidir;

I. AŞAMA

Deprem Anı Uygulaması (Çök-Kapan-Tutun Hareketi):

•Okulda deprem anı uygulaması, ders saatinde ve kapalı alanda (sınıf, laboratuvar, kütüphane

vb.) yapılıyor ise öğretmenin “Deprem!” diye bağırması veya bir anons ile başlar.

•Öğrenciler ve öğretmen sakin kalarak bulunulan yerde Çök-Kapan-Tutun hareketini

yaparlar:

o Pencerelerden, raf, dolap veya benzeri ağır ve sabitlenmemiş eşyalardan uzak, güvenli bir

alanda veya sağlam bir nesnenin yanında (örn. sıranın yanında) “Çök”.

o Özellikle sırt pencerelere dönük bir şekilde “Kapan”arak bir elle baş ve enseyi düşen

nesnelerden koru.

o Tehlike sona erene kadar (ikinci bir uyarıya kadar) yanındaki büyük ve ağır eşyalara (örn.

sıranın ayaklarına) “Tutun”arak kendinisabitle (Hiçbir eşyanın olmaması halinde bir el yere

konularak destek alınır). Tutunulan kolun üzerine yüz koyularak düşen cisim ve

nesnelerden yüz ve gözler korunur.

• Deprem uygulaması anında, açık alanda bulunuluyorsa dışarıda kalmaya devam edilir.

Binalardan, direklerden, duvar diplerinden uzakta durulur. Binalardan düşebilecek cam kırıkları,

sıva gibi nesnelere karşı bulunulan yerde yine Çök-Kapan-Tutun hareketi yapılır.

•İkinci uyarı veya anons ( 2 dk sonra) ile depremin bittiği bilgisi verilir ve tahliye aşamasına geçilir.

 

II. AŞAMA

Tahliye Tatbikatı:

•İkinci anons ile öğrenciler ve öğretmenler, okul idaresi tarafından belirlenmiş olan tahliye

güzergahında, öncelik ve sınıf sırasına göre tek sıra halinde, Acil Çıkış (yangın) merdivenleri veya

merdivenlerin duvara yakın olan taraftan başın üstüne kitap veya ellerle koruyarak dışarıya çıkarlar.

•Öğretmen, tahliye esnasında öğrencileri yönlendirir, engelli öğrenci var ise en son o öğrencinin

tahliyesini sağlayarak sınıfı ve binayı boşaltır. Engelli kişinin tahliyesinde gerektiğinde diğer öğrenciler

(ortaokul ve lise seviyesinde) de destek verir.

•Okul Afet ve Acil Durum Planında önceden belirlenmiş olan “Acil Durum Toplanma

Alanı”nda; binalardan, elektrik direkleri ve panosundan, yapısal olmayan düşebilecek nesnelerden

uzak, okul bahçesinde her sınıf kendi içinde halka oluşturacak şekilde bekler.

 

•Sınıf öğretmenleri tarafından yoklama yapılarak toplanma alanında eksik olan öğrenci, öğretmen

ve personel tespiti yapılır.

•Okul idaresi tarafından önceden hazırlanan “Okul Afet ve Acil Durum Planı” kapsamında

oluşturulan “Arama-Kurtarma ve İlkyardım Ekibi”, “Tahliye, Güvenlik ve Aile İlişkileri Ekibi” ve “Tespit

– Onarım İyileştirme Ekibi” müdahale sürecine ait görevlerini yerine getirirler.

•Herkesin okulu terk ettiğinden emin olunur.

•Okulun elektrik, su ve doğalgazı kesilir.

• Acil durum toplanma alanına toplanan öğrenci, öğretmen ve personelin güvenli alanda

beklemeleri, yetkililerin yönlendirmesi yapılana kadar okuldan kimsenin ayrılmaması sağlanır.

•Okul idaresi veya yetkilendirilen tatbikat sorumluları, tatbikatı gözlemleyerek form ve kontrol

listelerini doldururlar.

•Tatbikatın sonunda kısa bir değerlendirme yapılarak tatbikatta yaşanan olumlu ve olumsuz

yönlere ilişkin okul idaresi, öğretmen, öğrenci ve ekip sorumluları geribildirim verirler, acil durumlarda

nasıl daha etkin müdahale sağlanabileceğine yönelik öneriler

geliştirilir. Tatbikat raporu sorumlu kişilerce hazırlanır.